tisdag 13 maj 2014

Jorå Darvell vann Ingarvet GP!

Premiär på Dalaserien idag.Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig så jag tog av vana första stöten och kom loss med två till.Tyvärr var kroppen inte alls med så jag började stå över sedan så vek jag ned med svansen mellan bena till klungan.Var segt mest hela loppet så när darvell o några till lämnade gruppen så tittade jag bara på.Vet inte om farten sänkte mot slutet eller om kroppen vaknade till för när det var två varv kvar smög jag upp lite högre och la mig på alltid unge herr steens hjul.Väntad länge o väl där och drog igång men samtidigt kommer en cyklist bakifrån så det är bara o kasta sig på bromsen.Lite synd då det var det enda jag hade ork till idag men bra träning och ligga i en klunga som sprack av med jämna mellanrum och folk som tappar kedjor eller kommer för långt ut i en kurva och därmed släpper gruppen.Gäller o vara vaken på allt så dagens kraft fick gå till att täppa sådana luckor.

Har vilat två dar sedan billingen så kan man hoppas på lite bättre ben  på morgondagens TCT
Bild från  2013 ingarvet.

Inga kommentarer: