tisdag 9 juni 2009

BCK växer!!

Fasen borlänge cykelklubb har fått två nyförvärv på kort tid nu.Först anslöt den inte helt okända roberto vachii.Nu har även stjärn triatletet Claes Björling blivit BCK:are.
Claes till vänster, smådeffad kille det där:)
Men så tränar han stundtals upp till 80 tim/v.
I dag så var det distriktmästerskap här i borlänge.Tyvärr utan några stjärncyklister från övriga klubbar.Så när starke Anders Haritz punkade bort sig redan efter första kilometern så vart det och stå mellan mig o Claes.Jag höll honom bakom mig fram tills att jag la mig i en hårnållskurva.Han körde starkt på platten men när vi nådde banans backparti så fick jag lucka igen.Jag fortsatte även att dryga ut avståndet men
oturen fortsätter för mig då jag helt plötsligt hade förlorat bakväxeln.
Claes kommer ifatt jag hänger på en stund men får snart ge mig.Surt tänkte jag förlora för en sån skitsak.Men det vart lite av et pajaslopp över det hela för bakom nästa krök står claes med avsliten kedja.Jag vinner därmed och claes lyckas som den triatlet han är springa till sig en andra plats.Även claes flickvän var med och körde hon vann ju lida loops damklass i helgen så har klubben lite tur så kanske vi snart även får ett till nyförvärv.Den som lever får se.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Janne
Ruggig kille, 80h i veckan. dubbelskift varje dag. tokfan säger jag, jag tror du håller med. Eller?? Nog för att du älskar att träna men va fan....Där ligger du i lä.
Ha de...
Blomman

Janne.J sa...

Hej Blomman.Ja man fundear ju om det verkligen är vettigt?
Annars så är man ju rätt avis på karln som ändå kan leva på sin idrott :)

Ha en trevlig sommar.
JJ