fredag 19 juni 2009

Katten va vatten!

Gillade inte alls vädret som sollerön bjöd på för dagen,Regn o åter regn.
Krasherna duggade friskt runtomkring mig denna dag hade själv även släpp i mora rondellen.Har ju kört starkt uppför tidigare men allt detta var som bortblåst denna dag.Hade stora problem med backarna i dag och fick slita rätt ont uppför.Väl på platten så gick det desto bättre och jag försökte vara med på dom utbrytningsförsök som såg ut o bli något.Åtmindstonde vid ett tillfälle så trodde jag att vi hade lyckats men klungan anslöt givetvis en stund senare.Det fanns då två för dagen som hade grymma ben och den ena var Markus Juneholt som fick nog av klungan och stack solo strax efter Mora.Även Lintala bestämde sig för och leka tempo tävling och dundrade även han solo ett par mil.Båda vart dock inhämtade i god tid före gesunda.Själv var jag så frusen att växla vart svårt så backen kom som en skänk från åvan.Slet mig upp runt 30 plats och sedan bar det av mot målet.

Jag vet så väl att man måste ligga i spets inför den smala avslutningsvägen och låg även där 100m före vi skulle svänga av.Men då kommer en hel drös i hög fart och helt plötsligt är jag typ allldeles för långt bak jag är väl lite för försiktig för även om jag orkar ta mig fram i klungan så vågar jag inte riktigt tränga mig fram som hade behövts.Jag får därmed bromsa mig in på upploppet och väl där så har täten kommit halvvägs in i backen så jag förstår givetvis att loppet är kört men spurtar på ändå när ändå dan är över .Segraren juhlin fick riktigt fint uppdrag av ex proffset John Nilsson men får nog anses ha vunnit välförtjänt då han var med på dom flesta utbrytningarna efter orsa backarna.
Så det är väl så framgång förtjänar man.Det gjorde jag inte i dag så nya tag på söndag.
Tjing!

Inga kommentarer: