söndag 7 juni 2009

Nä inte led jag i Lida int!

Kände att formen var god inför loppet men kände mig inte så superladdad.Trots att ja lyckades vinna fjolåretsupplaga så är det lite väl mycket stök för min veka rygg.
Loppet.

Fick en hygglig start och tog mig stadigt uppåt i fältet.Väl när vi går in i sista stigpartiet före förstavarvnngen så händer det jag punkar låg där vid en 19:e plats totalt och ledde klassen med typ 30sek.
Slår i en patron och hoppar på men kommer inte så långt innan de börjar slå igenom igen.stannar därför till i tekninska zonen och börjar slita o riva i cykeln för att kasta i en slang.
När jag håller på med det så dyker kajsa Snihs upp med bakhjulspunka,jag har ju famhjulspunka så jag lufsar över och frågar om jag möjligen inte får låna ett framhjul.Det gick bra och när jag väl kört ifatt henne så tackar jag för lånet genom att hjälpa henne ifatt åsa erlandssson som låg i gruppen före.Jag kör ifatt grupp på grupp men får ingen som helst draghjälp.

Förstår att det nog blir svårt o få nån rikitigt bra placering då det är lite lurigt o ta sig framåt på alla stigpartier.
runt milen kvar så kommer jag även ifatt Alexandra Engen och och hon hurrar till äntligen lite draghjälp.Ok säger jag och gasar på kroppen känns kanon och efter nån km så verkade hon fått nog även om vi nu bara kört grusväg för hon släpper iväg mig..

Tydligen så tappar hon totalt sista km och halkar ned till en 4:e plats.Funderar om det inte var jag som knäckte tjejen.Lite kul tanke är det i alla fall även om det givetvis var synd om henne.Kör upp mig till en 7:e plats i klassen och önskade mest att loppet hade varit lite längre.Njöt av hur kroppen kändes idag lite mer flyt bara nästa gång, så ska det nog kunna bli en toppplacering.

Inga kommentarer: