söndag 1 maj 2011

Mitt Hammarö!

Drog ned tidigt på fredagen till karlstad och hammarö.Ett besök på cyclecomponents var ju givet eftersom dom ändå är mina huvudsponsorer detta år.Väldigt trevligt och träffa gänget där.Fick också sista delarna till min nya cykel så efter prologen så vart det cykelmek halva natten för min del.Loppet vart för övrigt struket eftersom klockorna hade slutat funkat för arrangörerna.Jag rullade mest igenom så mig gjorde det mindre.
Körde även lugnt igenom tempot då jag endast har linjehoj så det är ingen större ide att bry sig åtminstonde för min del.Snittade 152 mot 170 på östgötaloppet.Efter loppet så jagade jag grejer för sista touchen på hojen och lyckades få ihop den hyggligt under eftermiddagen för premiärlopp.

Klockan arton var det därefter dax för GP.Ett GP som är allt för enlkelt för min smak.Inga svårare kurvor som kan spräcka fältet utan man ska helt enkelt vara jäkligt stark för att komma iväg.Vilket Jonas.E,gunnar B o tomas L är så efter typ halva loppet var dom i utbrytning.Det höll till tre varv kvar sedan hade klungan ätit in försprånget.Försökte därefter ta mig upp i spets några gånger men väl där fanns inget krut kvar så det vart och bädda in sig i klungan igen.GP:et slutade som alltid här i klungspurt.

Mumien dominerade och verkar ruggigt starka.Ledartröjan satt fint med hela loppet och Mattias Lundkvist dominerade i spets.Får se om längden på linjet kan göra så att vi får dom lite mer spaka vi ska då försöka men det ser mörkt ut för totalsegern för Borlänge CK.

Men hoppet är det sista som överger en så dom ska få slita för segern idag.

Inga kommentarer: