lördag 27 augusti 2011

finnmarksturen!


Hemma loppet kördes ju i ny tappning och nog är det en roligare bana än tidigare.Jag körde ju banan i tisdags så taktiken för dagen var att sitta med så högt upp som möjligt utan att lägga allt för mycket kraft första loopen.Hamnade med en stor grupp runt 30 plats och med tre-fyra konkurenter i snabbare grupper.Var inte allt för stressad över det då man gör mycket av sitt eget lopp andra halvan.När vi väl närmar oss spurtprisbacken och en vägpassage under vägen så lägger jag mig först i gruppen för att slippa krångel då en trapp skall forceras springandes.Jag drar därmed gruppen upp till bergspriset och även ner för berget.När vi väl går in i nästa backe så går det extremt segt för mig och från ledning i gruppen solar jag ned som ett löv i klungan fastän jag kör för fullt?Tittar ned och ser att luften har minskat markant i bakdäcket.Rullar dock vidare några km då det flyter på hyggligt på stigarna trots lite luft.Men till slut är det tomt ochg jag får lov o stanna för och slunga i en slang.Kommer därmed nån mil till innan dagens andra punka är ett faktum.

Hade laddat rejält för det här loppet så visst är man besviken.Sugen på revange är jag dock redan så bara o bita ihop och göra det bättre nästa år.

1 kommentar:

BjörnE sa...

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article3240596.ece

Detta kanske skulle vara något för "Mr. Punka"