söndag 7 augusti 2011

Veteran SM halmstad!

Vi körde ned lördag morgon då starten var klockan 14.00.Var nere i god tid så lite surr med bekanta och så han vi även se Patrik moris gå loss och till slut komma tvåa bakom Damien Herbert Valhall.Han fick nöjet att jublandes korsa mållinjen solo med armarna i luften.Nått som åtminstonde alltid jag dagdrömmer om.

När väl vårt lopp startade så bevakade jag några av favoriterna och tog några attacker från just dom,men när dom väl fick lucka så tvekade jag först vid ett tillfälle det var ju bara två pers som kom iväg.När jag inte heller försökte gå med den andra favoriten som senare anslöt till tätgruppen som nu var 4 man så förstod jag att nu var det förmodligen kört trots bara 2 mil körda av 12.

Ägnade sedan ett par varv med att först försöka få dom 50 man som var kvar att bilda två led och därmed gå runt.Funkade inte alls då dom som ville dra bara låg och slickade vägkanten så att även resten av klungan fick lov och ta vind.Oerhört frustrerande då täten bara fick större o större försprång.Ledsnade på det hela och satt mest och tjurade över min dumhet att inte följa min tilltänkta taktik.

Att inte andra kör som man vill är ju inte mycket att göra åt men nog är det lite konstigt att 50 pers från andra klubbar än dom som ligger i täten inte ens försöker hjälpas åt för att få slåss om medaljer?

Pinade kroppen idag med backintervaller som straff över min dåliga prestation.

gårdagens lopp

Inga kommentarer: