lördag 13 augusti 2011

synd på så rara ben!

kände mig ju lite slagen på förhand denna dag då jag faktiskt har i ganska färskt minne hur min gamla hoj funkade.Tog det därför lite piano i starten och gick in bland dom sista i led 1 i startbacken.chockerande nog så kändes det riktigt bra jag höll ganska jämna steg med täten där men tyvärr så sprack det av en bit framför mig.Höll min position och bidade tiden då det var mest väg första timmen.Vi var ca 50 pers i andra gruppen.Med namn som pumpen,vachii,tommy olhsson,löfgren,kumlin mfl.När vi äntligen beger oss ifrån vägen så krokar några ihop och det blir stopp framförr mig Marcus Johansson tränaren för ya och elit cyklist i motala aif får sig en knutnäve över armen av en som blir lite för het?När jag väl är förbi så får man jaga dom unflyende.Kommer dock inte så långt då punktering på bakhjulet är ett faktum lagar snabbt och kör nu förbi en mängd cyklister,men oturen är framme igen då jag även nu pukar fram.Får en slang av kajsa snihs som kommer ifatt.Pumpar och kör några km men det måste vart hål på slangen jag fick för jag lär snart stanna igen med pyspunka.
En Norrman som skall bryta ger mig ytterligare en slang sliter hårt med pumpen(börjat bli trött i armarna) och nu håller luften.Hittar på robban österling och martin ericsson cykloteket som också har punkat.Vi håller ihop och hjälps åt med god fart men martin tappar flaskan så vi kommer ifrån varandra lite jag kör nu själv fram till milen är kvar då får jag ytterligare en punka.
Pumpar och hoppas att det ska hålla sista bitne men jag får stanna tre gånger till och pumpa innan jag ger upp och spinger sista biten in i mål.3.32 får ses som ok då jag höll bra fart när jag kunde.Har bilen i Sälen så jag skiter i bussen och trampar tillbaka till berga by.Kul nog så får jag sällskap rätt fort av en kille som bodde i sälen som vi växel drar och endast 3 timmar senare är jag vid bilen.

Hade rikitgt trevligt idag trots punkor.Inte en meter i skogen före detta lopp men tekniken satt ändock.
I be back!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist med alla punkor. Jag körde om dig två gånger när du stod och pumpade, del i Hökberg, tror jag det var, och sedan med knappt en km kvar. Körde du landsvägen tillbaka till Sälen? Misstänker att det inte gick att köra motströms i Vasaspåret.

Janne.J sa...

Halloy mycke pumpande blev det.Njae det var inte så populärt hos flaggvakterna men vi körde vasaloppsvägen och hejade på folk som vi mötte på vägen.klart trevligt inslag på vägen tillbaka.