lördag 26 maj 2012

Hygglig chans på bronset!

Landade på en godkänd 4:e plats på dagens XC.Har nu ca 25 sek att ta in på Dick Samuelsson inför avslutningen i morn. Hade en riktigt fin fajt mot Tommy Olsson,Jonas Palmberg och Erik Vrang.Jag attackerade ett antal gånger innan först Olsson gav sig Vrang var med till sista varvet men fick ge sig det var jag och palmberg som slogs om 4:e platsen.Vi slogs om SM guldet i H40 i norberg(2009).Då punkade jag bort mig 2 km från mål så litew revange sugen var man ju.Han höll spets fram till vi skulle ned och vända vid älven.Jag kastade mig förbi och höll mitt eget tempo nerför.Han låg rygg in i i sista längre stigningen men jag fick några meter och lyckades därmed hålla ifrån in mot mål. Startar morgondagen med palmberg 30 sek framför mig och dick är 30 sek bakom.Får hoppas på finben inför loppet så kanske. foto MTB-larsa

1 kommentar:

Manne sa...

Grymt spännande Janne :-)
Lycka till i jakten på topp-placering :-)