onsdag 16 maj 2012

Italien resan över!

Jaha då var den härliga resan över.Är helnöjd med platsen och vädret.Skrapade ihop 70 mil på 5 träningsdagar med många sjukt fina klättringar så det blev ett läger med gran canaria klass i antalet höjdmeter.Att jag åkte med en riktig bergsget i seniormått mätt gjorde att jag fick mig en rejäl omgång.Att hänga med uppför var bara och lägga ner.Vart nog så krispig ändock. En vecka gör ju inte underverk för formen men en fin grund har i alla fall lagts. sista dagen var inte jobbigaste men deffinitivt den mest sevärda.Lite kallt och åka nerför i bara 12 graders värme uppe på toppen
Kaffe stopp på 1440 meter.
Härligt blomsterfält.
punta veleno stigningen var 10 km lång o väldigt ofta runt 20 %.helt klart den värsta backen jag upplevt.vi kom dit efter 3.30 så var jag bara lite mör innan så var bena total slut efteråt.tog mig fram i 5-7 km/h med 30 kadens.sjukt jobbigt lagtempo etappen på girot han vi med och ta en kik på.
så här såg det ut när proffsen tog sig an puta veleno stigningen.

Inga kommentarer: