söndag 11 november 2012

CK CX crossen!

 Foton Adam Steen

Dagens race var årets roligaste bana i mitt tycke.En fin löpbacke kombinerat med några små motlut och som på lördagen rejält med lera.Började lite segt men efter ca 30 min skickade jag i mig en icke namngiven energidryck.Men den gav mig i alla fall vingar. :).
Plötsligt gick det superlätt skickade på storkakan och jagade ifatt den alltid retligt lite snabbare Patrik spezialazed Eklund.Tog mig förbi och han tänka att det är fan inte långt fram till Lagerkrantz och Svärm.Men närmare än tanken kom jag inte för att i nästa steg så kavade jag av bakdäcket.Patrik smiter givetvis förbi när jag får lov o hoppa av o trycka  på däcket igen.Tar det lite försiktigt i kurvorna men skiter o byta hjul vid depån få ta o chansa helt enkelt om jag ska kunna ta mig förbi patrik.Jag gasar mer o mer för däcket verkar sitta hyggligt ändå när jag nästan är ikapp så hoppar skiten av  igen.

Synd när bena känns så bra.Däcket kavar även en tredje gång men innan hinner hoppa av så är det på plats igen  så det sinkar mig inte allt för mycket.
Tar mig dock i mål  och känslan av att jag inte cyklade allt för långsamt gör att jag är både nöjd o glad.

Inga kommentarer: