torsdag 15 november 2012

Pangkaksben i Velodromen!!

Drog till Velodromen med mitt oprovade zipp disc hjul för lite träningstävling.

Missade totalt uppvärmningen då det var lite lurigt o få ditt disc hjulet. Så 500 m med stillastående start gick så där:Kom typ 7 men  vart i alla fall uppvärmd. Seedades därmed ihop  med Peter Snell min  nya klubbkamrat.  :)

Hade väl inga större förhoppningar men väl igång så gick det ruskigt lätt och funderade mest hela loppet om jag ändå kanske borde ta i lite mer. Vi körde 3 km o 16 varv fick till en tid på 4 min 5.2 sek Vart bäst för dagen på det så en lyckad årspremiär lär man ju säga.

Att jag fick slå Velodrom kungen  Bamse Ottosson med hela 0,4 sek får man lägga till minnesbanken för det lär ju kanske aldrig hända igen.

Lite synd att cx cupen precis har uppehåll om jag som de nu verkar är i form.

Bara o kötta på o hoppas att formen håller i sig då.

3 kommentarer:

Peter Snell sa...

Ja du var stark idag. Grattis.

Manne sa...

:-) Bamse-krossaren ;-)

Janne.J sa...

Tack men 0,4 sek är ju knappast nån kross.men jag var ju i alla fall en crossare i velodromen. :)