lördag 3 november 2012

2:a på CX SM i Sunne!

jag har ju laddat hårt för att köra bra här  i sunne.Är nöjd med och bärgat medaljen för en sån får mna ju inte varje dag.Men som alltid när man inte vinner så fattades en del.Har gjort allt i min makt här under hösten för att höja mig lite men i dag räckte jag helt enkelt inte till..Så grattis till benny andersson den värdige vinnaren.

Loppet då Jag har satt en trend att sulla till det på starterna på årets lopp och idag var inget undantag.Jag missar helt enkelt o få i pedalen och hamnar sonika typ sist.Men detta lopp har en jättelång startraka med grusväg så jag smyger sakta mig framåt i fältet och väl ikapp tätgruppen så är det bara o hålla ytterspår så är jag plötsligt först.Vart lite nervös att jag skulle spränga mig så jag tar det lite lugnt när väl banan smalnar av dom bakom får väl bromsa.Benny smiter dock förbi vid sandhindret.Efter det så kör jag hårt för att återta ledningen väl jämsides och på väg förbi så svarar benny och behåller därmed ledningen.Jag ligger dock på hjul och vi har redan lucka bakåt.Det är därefter en lång grusbacke nerför och en trappa som  skall forceras jag hoppar på cykeln men för inte i pedalen.sparkar o håller på  men lyckas ej och nu kommer vi till banans tyngsta parti med en del lera o blött gräs.Jag går på max men benny seglar ifrån.När jag väl fått i pedalen är luckan rejäl jag försöker täppa till men jag är för trött bennys försprång bara ökar..Misströstar lite och tappar en del i fart o flyt och nu börjar två gubbar närma sig bakifrån.Ute på varv tre är dom ifatt det ger mig lite ytterligare adrenalin och fart så luckan ökar igen och väl medveten om att det snart är över så lyckas jag hålla hygglig fart sista biten.Pampigt värre efter loppet med nationalsång och in marsch...

1 kommentar:

Tom sa...

Grattis! Bra kört!