lördag 24 november 2012

Förnedrad!!

foto niclas brus
Andra dagen i velodromen avklarad.Började dagen med 3 km kval.Gick ut lugnt för att inte dra på mig syra och fick till ett skapligt lopp.Vart tvåa med typ 4 sek långsammare än P.Moris.Vi skulle därför mötas i final men först körde vi ett elimineringslopp där man plockar av den som är sist vartannat varv.Nu fick jag i alla fall till taktiken då jag höll Peter snells hjul och kände att jag kunde gå förbi om så krävdes.Patrik la sig sist och när vi övriga la oss på bred så var den starkaste helt plötsligt utslagen först.P Snell hade tydligen dåligt med krut för dagen så helt plötsligt hade han släppt lucka till ledande Magnus Ekström.Smög förbi med halvarvet kvar borde kanske attackerat magnus redan där men la mig på hjul och peter vart utslagen.Nu var det bara två varv kvar och jag försökte gå förbi men magnus höll stången så där låg jag ovanför utan att komma förbi trodde nog han skulle tröttna men tyvärr för mig så svarade han när jag försökte gå förbi.Torskade med rätt liten marginal.

Sedan vart det dags för elemineringsfinalen och jag tänkte nog att jag lär gå ut en hel del fortare än i kvalet.
Hade tider på runt 14-14,5 på varven och hade jag lyckas hålla det till mål hade jag fått en kanon tid.
Med tempohjälm på huvudet och i tempoställning så hade jag inte nån större koll på min konkurent.
Det borde jag ha haft för Moris gjorde slarvsylta av mig och med några varv på runt 13 så var jag varvad?

Snopet värre där han ju inte köra mer än ett par varv och  sedan var det över.(man får då aldrig vara glad) :)

Solljus fans det ju gott om så jag tog ut lite frustration på vinterhojen med ett distanspass på 50 km..




2 kommentarer:

Gunnar Töjren sa...

hejsvejs janne!! Såg att min bloggadress ej var uppdaterad till min nya adress: tojren.blogspot.se

/GunnarT

Janne.J sa...

O fy fan gunnar jag får skärpa mig :)