söndag 12 maj 2013

Billinge Race!

Näää det vill sig inte riktigt för mig än så länge.När jag nu hade fixat sadelstolpen så går man och får punktering efter ca 2 mil.Som vanligt så kände jag mig seg i starten så jag beslöt mig för att hålla igen och försöka smygas mig fram och spara kraft till senare delen av banan som är mer av xc karaktär än långlopps.Punkan kom då jag försökte att gasa nerför inför första depån.Hade tappat lite lucka mot Ångloket Attle Hansen och så länge jag inte är bakom honom så slipper jag då inte behöva dra själv på vägpartierna.Han är ruggigt stark på platten.Var lite tufft o få punka nerför på stig men jag lyckades få stop utan krasch.Tömde min punka spray och kom iväg efter nån minut men  däcket vägrade täta så på toppen efter banans längsta grusbacke så fick jag låna en fotpump.Drog i 4 bar och lyckades därefter ha skapligt med luft en bit.Pujmpade igen vid varvning.Var lite blåst där för i bilen hade jag både stans och slang var ju så långt bak där så det hade ju kvittat.Luften höll några km men sedan var det tomt började då gå nån km men tröttnade på det och cyklade därfter lunt med tom däck tills jag stötte på en kille som stod o langade så han erbjöd mig slang.Skönt nu kunde jag i alla fall cykla rundan.Hade funderat på och bryta men hatar det då man ändå offrat dagen för att ta sig till loppet.Peppade mig mentalt och kastade mig upp på cykeln det var ju minst 30 km fin cykling kvar.Körde mig riktigt slut på sträckan som var kvar då jag även försökte träna på att köra om i skogen med vilket inte är lätt på andra halvans smala stigar.Var rätt dimmig då målbacken skulle bestigas så bra träning fick jag men resultat få jag tydligen vänta med.
Min respolare hade fixat grymt boende bara ett stenkast från starten.

1 kommentar:

Manne sa...

Bra kämpat ändå Janne!
Bättre lycka nästa gång :-)