tisdag 28 maj 2013

Det gör ont o cykla!



TCT  i dag i toppenväder.Bävade lite innan då jag kände att bena inte riktigt var i toppform.
90 km träningstävlande är tufft då man får en hel del vind på nosen på ett sånt pass.
Det började tufft direkt då fältet släpptes i säter.Frykberg går på attack  och kvist följer efter jag biter mig kvar på hjul står över mycket men får väl till nån förning.Men ben och lungor skriker sluta och pulsen ligger konstant på 180.Jag gör nått som jag aldrig gjort  tidigare och skäms för lite så här efteråt jag släpper frivilligt?
Dom var riktigt starka men jag kunde ha suttit kvar på hjul,Fan inte bra, vill man bli stark är det bara o bita i.

Var på väg ifatt tillsammans med moris vid ett senare tillfälle men klungan lyckades gå ifatt oss.Moris attackerar sedan själv och kommer ifatt tätkillarna.Vi bakom försöker men kommer inte mer än nära förrän alla tröttnar och börjar stå över.Frykberg verkar ha hittat formen för han stöter tillslut av dom andra och vinner solo.Ett sånt  scenaro som man själv drömmer om att lyckas med.

Tuff kul körning idag.Nästa tisdag slaktar vi bena igen :) 

Inga kommentarer: