söndag 5 maj 2013

Lidingö MTB!

Är galet nöjd med dagen.hade inga större mål än att få mig en riktig genomkörare och få köra in mig lite mer på  cykeln.Funderingarna innnan start bestod i hur lite eller mycket kläder jag skulle ha.Det slutade med armvärmare men dom åkte av rätt fort när vi väl hade startat så dom  satt jag på mig i onödan.Loppet började med asfalt i nån km för att sedan gå in på cykelbana.Jag sladdade sist i tätklungan nån km men sen sladdade jag ner i diket och dom som hade mest bråttom idag försvann.Försökte därefter hänga på min klubbkompis Patrik Moris (11 i mål grymt) som gjorde sitt första långlopp på flertalet år.Men jag fick lov och ge mig.
Tog därefter sällskap med Per Strömblad(13 :e i mål) tills ett stort gäng kom ifatt med bland annat Alexandra Engen.(dam segrare)
Det kändes ok för min del och jag försökte hjälpa till med farthållningen.Vi har nu kört ca halva sträckan när min sadel börjar lossna?Frågar då efter om nån flaggvakt har insex med sig.Alexandra hojtar jag har och jag får dom och stannar.Gör jag det snabbt så kanske jag kan ansluta igen.Sagt o gjort drar fastg grejerna och börjar jaga.Det går nån mil sedan lossnar hela sadeln och nytt stopp.Hmm verkar som fram skruven drar upp sig själv drar åt igen hårt och nu pekar sadeln upp i vädret.Kör vidare och med milen kvar är skiten lös igen sätter mig därefter sonika på spetsen och trots lös sadel så håller jag god fart och kör in en o annan.
Inte mycket att göra åt att grejerna strejkar.hade dock kul och det krävs verkligen att man har tungan rätt i mun på detta lopp med kurva på kurva.Att det troligen var årets varmaste dag gjorde säkert sitt till på upplevelsen.


Trevligt afterbike
Vart 38 i herrklassen till slut.
sadeln satt kvar till mållinjen min inte sedan.

3 kommentarer:

Manne sa...

38:e plats är väl riktigt jäkla bra för nån som är född 1962 och borde tävla i H50 ;-)
Körde du med ålders-doping eller??

Janne.J sa...

Du menar säkert väl manne men jag har 4 år kvar i klassen och hade nog en fem sex H40 gubbar före mig i går.

Så det är bara o bita i :)

Manne sa...

Jo jag menar bara väl, syftade faktiskt på att resultatlistan som du fotat och lagt upp anger att du är född 1962 ;-)