torsdag 24 juli 2014

Formen kommer smygande!

Har ju haft mest problem detta år med kroppskrället,men nu börjar det ljusna i mörkret.Är inne på tredjeveckans semester och med två småungar och föräldrapenning så finns det inte utrymme eller för den lust att fara iväg.Det possitiva med det blir ju att träningen funkar bra.Tisdagens dalaserie var nog årets bästa i alla fall känslan men inte resultatmässigt.Var i utbrytning ett antal gånger och gott om kraft fanns inför slutet men det är ju lite tjusningen med landsväg man måste köra taktiskt också.Jag tog två hygligga förningar men ingen annan ville riktigt försöka komma ifatt dom fem i täten.Med lätt frustration drog jag därför igång klungspurten med 100 meter kvar.Kanske kunde ha gått om inte herr Jakobsson i det läget hade fått för sig att 53-11 krävdes i det läget?Och att jag ens skulle kunna dra den växeln så långt.Det gick ju givetvis inte så med ett antal meter kvar flyger hela klungan förbi och det hela slutar med att jag troligen blev 11 när tio får poäng.Får ta med mig att jag i alla fall kände mig pigg.Nått som saknas tidigare.För mig funkar det så att man behöver lite possitiva vibbar så då är det lättare o motivera sig att köra hårdare.Har därför nu börjat ta tag i maten.Blir en hel  del ägg nu närmaste tiden.Höstens mål blir Cykelvasan.

Inga kommentarer: