tisdag 8 juli 2014

Pingis lunga!


Kände mig rätt sliten från helgens sugga så inget mtb km för mig utan jag begav mig till Svärdsjö för lite Dalaserie.Vi vart ca 20 talet med två nya starkingar för dagen anslöt.Pär Strömblad stockholmscup ledaren som tydligen har en sommarstuga utanför Avesta,den andre var rembos triathlet Oscar Djärv.Vi körde 4 varv runt sjön där dom två första varven kändes riktigt illa jag låg på  165 puls men kände det som att jag skulle dö.Hade starka tankar på att bryta där men märkte då att bara jag körde på tyngre växel så kändes det bättre.gubbben :)
Den avgörande utbrytningen kom på slutet av varv tre.Landström,Strömblad,Robban Österling,Martin Ericsson stack.Vi jagade ett tag men sen fick Darvell nog och attackerade ikapp.Några till gjorde attacker men kom inte ikapp.Min dåliga känsla från start gjörde att  jag mest tittade på,hjäpte dock till med dragjobbet och när starke Landström attackerar i tätgruppen spricker den av och Martin Ericsson o Darvell kommer bak till oss.Luckan till Strömblad o Österling som jagar bakom Landström är inte stor men folk börjar bli trötta och vi sammarbetar väl inte så jättebra.Darvell går på attack igen med Martin Ericsson på hjul.Dom får lite lucka men Adam steen tar upp jakten.Öijer sprätter också iväg och min plan för dagen var att prova om jag skulle kunna ta bloggkungen i spurt.Öijer kommer ifatt Steen men han har kört sig stum så öijer spurtar ifatt Darvell och jag slickar öijers hjul.Vi är inte långt bakom 2 o 3 i lopper nu men dom hjälps åt bra och håller undan.Darvell drar på i hög fart sista kilometern.Satan vad jobbigt det var men nu är det snart slut så det är bara att köra på.Vi närmar oss målet snabbt nu och öijer drar igång jag hänger på och kastar sedan i ett par växlar till och passerar men Oscar Djärv smiter förbi mig strax före mållinjen.Taskig känsla men bra resultat 5:a .Annars så var dagens segrare onödigt stark då han körde in minst två utbrytningar alldeles själv går sedan på utbrytning och ställer av hela gänget. Fasen jag tyckte det var jobbigt att ligga på hjul när han bombade i spets ett par km.

Inga kommentarer: