torsdag 31 juli 2014

TCT långsjön!

I dag så var det lite ner och sedan upp.Första racet av två var jag allt annat än pigg.Vart helt utan poäng och rullade slokörat över linjen.Fryberg och ungtuppen Andreas Blomqvist gick loss o höll undan.Smaskade dock i mig ett par choklad skorpor emellan racen så nu kände jag mig lite piggare.Frejdig körning av alla gjorde att jag tänkte ta en förning men kom loss istället.Magnus Svedin hängde med och klungan stannade.Två varv på banan skulle köras så dom tänkte väl att dom kör in oss senare.Vi hjälpte dock åts fint och håller till backen på sista varvet.Förstod att vi behövde lite nytt blod för att hålla hela vägen och som amen i kyrkan så kommer Mats leksingen Hedlund och vi får ny fart.Luckan ökar då många taktik kör där bakom.Vi håller skönt nog hela vägen och får spurta om segern.Hedlund Är starkast och tar hem segern men en andra plats för mig och fortsatt ledning i serien.När vi väl ska rulla hem så är mitt tubdäck tomt?Tur nog är Jonas Axforsen Cykel o Fjäll kvar o erbjuder mig skjuts.(tack o bock).Fjärde dan i rad nu med träning så det kändes bra att trots det få till det.Blir lite vila nu närmsta tiden för att få till en toppning till Vasan.Men före det ska min 15:e raka Finnmarkstur averkas.
  

Inga kommentarer: