fredag 28 augusti 2009

Seeeeeeeeeekret

Fjolårets målgång

Även om det inte har blivit så många inlägg nu på senare tid så är det inte jag som är hemlig utan det är finnmarksturen som mörkar.
Jo alltså det blir en ny kortare bansträckning på årets tur då vi ej kör över sligdammen i Håksberg.Vi tar av vänster innan banan smalnar av och sligbacken börjar.
Det är nog ett helt rätt steg av organsationen då många i dom bakre leden tvingats gå i den backen och därmed hindrat övriga cyklister.Nu blir det mindre igenkorkat där.För oss övriga spelar det nog mindre roll då den nya vägbiten är tillräckligt backig för att spräcka fältet ändå.Att inte organisationen gått ut med det hela av vad jag förstått beror på en hel del merkostnader som pressrealese ändring av banlängd mm.

För övrigt så ska det bli kul och köra min tionde tur i morn och i går så spanade jag in dom tre första milen.

Grusvägarna är bitvis ruggigt snabba i år men regnandet har gjort så att det blir lite lerkörning då och då.Nått som i mina ögon mest gör banan lite mer rolig.

Har inte haft nån större motivation att åka landsväg senaste tiden så det har blivit en hel del MTB.Bland annat tre vändor på SM banan i falun.Tidigare år så har jag ju knappt tränat mtb så det ska bli intressant och se om det har gett nått.Jag inbillar mig i alla fall att tekniken är snäppet bättre.

Kul ska de bli i alla fall.)

1 kommentar:

Öijer sa...

Det står faktiskt på Finnmarksturens hemsida. Direkt på startsidan finns en smygande länk med namnet "Baninfo". Där står också att man åker kortaste vägen genom crossbanan bland annat.