söndag 20 september 2009

Anundsloppet i Elit!

Att bara köra elit race skulle vara tråkigt då jag deffinitivt inte har någon som helst vinstchans.Men såsom nu när formen är ok så kan det vara riktigt skoj.Nog fick jag ta i men hade dock en del kvar med att verkligen försöka få lite vind på nosen.Det vart dock en tidig utbrytning med ett större gäng så att försöka köra för någon mer framskjuten placering var bara att glömma. foto fam Ericsson
utbrytarna på g
Jag var upp någon vända och drog men först när vi ska ut på sista varvet så får jag ett bra läge,jag hade hakat på en attack och låg nu på femte rulle inför målbacken.Två undflyende cyklister ligger på lagom avtånd före klungan och jag attackerar,lägger på en tung växel för att inte stumna innan jag om möjligt ska ha kommit ikapp utbrytarna.På toppen av målbacken är jag bara ca 10 meter bakom dom två och slår ett öga bakåt.Tyvärr så har jag inte alls fått nån lucka funderar snabbt om jag skall fortsätta köra fram till cyklisterna,men lägger ned dom tankarna.

Tyvärr var det ett litet felval för ingen cyklist kör förbi mig på en bra bit och dom två cyklisterna som var precis framför oss får ytterliggare lucka och håller därmed hela vägen in i mål.Tror dom slogs om den blygsamma tionde platsen men det hade varit roligare och göra det än att som det vart nu för min del försöka beblanda sig i den så kallade klungspurten.Har aldrig varit nån riktig höjdare på det här med spurt lite beroende på feghet men lika mycket på dom mer naturliga faktorerna såsom snabbhet.Man blir ju som man tränar så med nu tio långlopps mtb säsonger så har jag bra uthållighet men därefter inga större vapen i ett elit lopp.
ramlade tydligen in mitt i fältet på en 32:a plats
foto fam Ericsson

Jag och övriga bck:are lååångt bak i fältet


Helgen har i alla fall bjuit på fint väder rolig cykling vilket är viktigt så här i slutet på säsongen då många mörka timmar väntar under vinterhalvåret.

Men först så klart en cross säsong som jag verkligen är laddad för och ser fram emot.

Inga kommentarer: