lördag 19 september 2009

Sista chansen!

Drog till Ramnäs idag i sällskap med cykelcity Löfgren.
Strålande solsken had evi förärats med för dagen.
Mitt mål var o vinna i år eftersom jag var tvåa förra året i seniorklassen.
Loppet startade och jag visste att jag måste hålla koll på dom två starka cykelcity junisarna.Det blir e hel del attacker men med rätt stor klunga så verkar det bli svårt att komma loss.Med den känslan så bäddar jag in mig i klungan och sparar dämed lite på krutet.Efter ca tio varv så verkar dom i täten mattas något och jag börjar därmed röra mig uppåt i fältet men ser till mitt förtret att i samma andetag så bryter sig en grupp loss.Jag åker därefter ytterliggare ett varv innan jag försöker med en attack.Jag närmar mig utbrytningen men attacken tar på krafterna och jag får sla av lite på farten.Och när jag slår ett öga bakåt så har jag en liten lucka på övriga fältet.Kör dock på i topp i två varv innan jag får nog och försökeer få lite hjälp.Tydligen så har tät gruppen spruckit av för vi börjar nu närma oss ledaren i senior.Vi hämtar in gruppen med ca 3 varv kvar.Jag borde föermodligen attackerat men försöker mest kolla på om nån annan är på g för att försöka hänga på.Inget ytterliggare händer och loppet avslutas i en sedvanlig klungspurt.Peter lindqvist som hade bidat sin tid under loppet spurtade starkt och vann övertygande.Själv så räckte bena till för hygglig 4:e plats.Jag var inte allt för nöjd med loppet då jag ändå visste om att det var cykelcity junisarna jag skulle hänga på.Nu fick dom vinna solo starka pojkar det där,dom kommer säkert härja en del nästa när dom ansluter sig Elit ledet.

Dagens siffror
snittpuls 166
snittfart 41.1
tid ca 40 min
dist 27,2 km
max speed 55.8


I morn så blir det Annundsloppet men då i Elit.Jag gillar inte bansträckningen någe vidare så jag kan gott köra elit o få lite tuff matchning.

Inga kommentarer: