måndag 7 september 2009

Svealands linje Elit/senior!

Körde en hård vecka efter finnmarksturen.Det vart först träningstävling upp till sågmyra på onsdagenDärefter trippelpass på tors följt av backintervaller på fredagen.
Rulllade sedan lånnglopps SM banan för fjärde gången.Men jag har tydligen inte ännu kört helt rätt eftersom arangörerna bara bitvis pilat.På söndagen gästade jag Sollerön för Svealandsmästerskap.Hade väl inga större ambitioner med loppet mer än att deltaga.Min klubbkompis (tomas frimodigs)tyckte före loppet att jag skulle köra förståndigt men fick sig ett gott skratt då jag hade anslutit till två Valhallare i utbrytning redan på första varvet.Vi vart dock inhämtade efter några mil då tomas Löfgren bestämt sig för att hämta in alla utbrytningar.Jag försökte nån vända till och komma iväg men ville inte bränna mig allt för mycket utan sparade mig lite medvetet.Har för mig att om man bränner allt för mycket krut ena helgen så är man fortfarande lite seg kommande helg.Hur som helst så satt borlänge ck god färg på loppet och satt med på dom flesta utbrytnings försök.Men tydligen så hade vi bränt lite väl mycket krut under loppet för jag vart först av oss i klubben på en
9:e plats.Loppet var ju distrikts mästerskap också så jag hade lite förhoppning på att jag var förste dalmas men tydligen så hade Anders Juhlin tagit sig upp till Tomteland lite snabbare än mig.

Nu blir det två lugna dar följt av lite testcykel på onsdag distans torsdag och lite rull på fredag.Söndagens lopp kändes riktigt bra trots att ja borde vara lite sliten.
Så förhoppningen om en formtopp till på lördag lever.

Inga kommentarer: