söndag 27 september 2009

Tuna cycling tour!

Varje onsdag från maj tills nu så har vi här i borlänge en trännings serie.
Avslutningen på denna är alltid sista lördagen i september.På kvälle samlas sedan gänget för lite avslapnade festligheter.

Jag hade tyvärr annat för mig på kvällen denna gång men cykla dom 12 milen på dagen hann jag med.Eftersom jag had elite bråttom denna dag så försökte jag hjälpa till för att hålla farten uppe i gruppen.Vilket att efter några mil resulterade att jag var loss i utbrytning tillsammans med Jan Sarenmark.Vi slet på i en 5-6 mil tills övriga cyklister fick för sig att öka farten lite.I utbrytningen så hade vi vissa förhoppningar om att hålla hela vägen men när dom väl kom ifatt oss gick det på rejält.Tydligen så pass fort att några i gänget vart rikitgt trötta.
En som däremot var rena stålmannen denna dag var Sarenmark som drog i väg i utbrytning igen med ca 2 mil kvar av tävlingen.Jag körde dock lite mer avvaktande och när den starke thriathlon mästaren Jonas Djurback la sig på rulle såvart jag lite nervös att snart kommer en attack.Så jag slutade också därmed att ta förningar och la mig i stället på djurbacks hjul.Vi har i ett tidigare skede blivit av med den överlägset bäste spurtaren i gänget Mick Hägg men på nått vis har han när banan plattat ut lyckats ansluta igen.
Om vi kommer till mål och han är med så är vi övriga chanslösa så i sistga backen stöter jag från botten.Vi blir ca 5-6 man kvar men ingen tar vid på ett tag så när vi når toppen så är vi jag,frykberg,moris och helt otroligt nog så har hägg lyckats bita sig kvar(hmm)mer överaskande är att djurback har släppt.Vi är nu fyra som jagar jan sarenmark.Vi är inte många meter bakom ochh mina ben känns inget vidare i detta läge.Vet nog med mig att det bästa i detta läge vore att försöka överbrygga till sarenmark men huvudet var inte riktigt med denna dag så när upploppet kommer så drar hägg på oss övriga för att sedan spurta ifatt och förbi sarenmark.
Även moris hade bra fart och passerade även han sarenmark nån meter före mål.
Själv landade jag på fjärde plats.Det innebar att jag inte tog en enda seger i tct i år.Dedt är verkligen bra att ha en så pass tuff och rolig träningsserie i hem staden.
Så grabbar vi ses nästa år o då j-vlar :)

Inga kommentarer: