torsdag 15 oktober 2009

Mindre bra!

foto Oscar Ekstam

Verkar som om den så populära cross cupen detta år har tagit ett steg tillbaka.Åtminstonde av vad man kan se av anmälningsläget.Vi får hoppas att det är mer än en som kör med efteranmälan.Tillbakagången rör väl mest prestige klasserna.
Där damklassen såg riktigt deprimerande ut med bara fyra föranmälda.

Två nya starka namn i veteranklassen blir Tommy Ohlsson och Gunnar Töjren.
Båda har god MTB teknik så det blir spännande och se om den funkar lika bra på cykelcross.

Jag förväntar mig dock att mina hårdaste konkurenter på lördag blir Peter Almlöf och Hans Mård.Eftersom det ofta krävs ågra lopp för o få in flytet och båda körde starkt redan i fjol.

Trodde nog att min gode kamrat Pär Björkman skulle stå på startlinjen men han har valt och lägga sig på operationsbordet i stället för i leran.

Min vecka

Mån 30 min morgonjogg
tis vila
ons 15x15x60 max puls 183 ca 96%
tors 3,30 distans avsp 120
fre ca 1h rull
Lör norberg xc
sönd kumla xc

Inga kommentarer: