söndag 18 oktober 2009

Ödesdigert misstag!

första varvet foto Gunnar Töjren

Dagens lopp i kumla startade redan 10.30 så det blev till att kliva upp tidigt för dagens race

Efter en liten halvknagglig start där jag kom iväg som tredje gubbe så lyckades jag ta täten efter nån km.Redan där på första varvet så vart det klart att segern skulle stå emellan mig och Hans Mård.Märd tog tag i taktpinnen efter en stund och jag hade svårt och följa.så jagandes ett 20 talet meter bakom honom så fick jag slita rätt rejält för att inte luckan skulle öka.Men väl ute på asfasltspartiet på banan så kunde jag återigen ansluta och luckan bakåt ökade mer och mer.Jag provade därefter en attack men på den hala barkstigen får jag kast på hojen och är på väg och lägga att slå i backen.Har lite flyt där och lägge rmig helt sonika mot Mård och lyckas därefter få ordnig på ekipaget.Jag släpper därefter aldrig nån mer lucka till mård utan han får i stället jaga mig mestadels.När vi sedan närmar oss mål så har jag fått ett tiotalet meter.Jag får då en lätt sladd och far mot en banmarkeringspinne.Tror nog i det läget att den viker sig nog men icke pinnfan var stenhård och rejält nedslagen(grr för ambitiösa arrangörer :)Det tar helt enkelt tvärstopp cykeln far upp i luften och till råga på allt nu kommer mård och duttar till mig så att cykeln nu pekar åt motsatt håll.Innan jag nu kommit igång så är luckan ca 20 m och med bara 300 meter från mål så är loppet kört.

1:a Hans Mård
2:a Janne.J
3:a Gunnar Töjren
4:a Peter Almlöf

Misstaget kändes lite väl onödigt då jag kände mig pigg men så här är det i cross.
Jag behöll ändå den gula ledartröjan så helt missnöjd är jag inte.Nästa helg är det ju också hemma plan så viss chans till revange mot Hans finns ju där.

Inga kommentarer: