lördag 31 oktober 2009

Tack Valhall!

starten

För årets största publikfest och med årets tajtaste bana.Det finns alldeles för många primadonnor som gnäller på våra arrangörer på både det ena och andra.
Fan jag jag är skitglad över att det finns crossentuaster runt om här i sverige som jobbar hårt för att fixa fina crossrace.Vafan skulle man annars roa sig med så här på hösten.Att man sedan kan ge våra arrangörer feedback om vad som var bra och kanske saker som man borde fundera över till kommande år är väl mer naturligt.
Men var rädd om våra arrangörer.

Nog om det nu till dagens race.

Dagens bana var i princip bara gräs så jag beslöt mig för att göra mitt eget lopp.Så när Wilert drog upp farten på första racet så försökte jag knappt hänga på för den fart han satt upp var riktigt hög.Han skapade sig därmed ett rejält försprång där vilket visade sig hålla hela racet ut.Efter nått varv så vart vi en jagande grupp som satt sig och där var jag peter almlöf o Hans Mård.Vi turades om och attackera varandra men mot slutet vart det mest jag o Peter.A .På sista varvet in i sandfållan så har vi samlad tropp men peter går in först och håller farten uppe utan att behöva hoppa av nått som vilket både jag o mård vart tvunga till. Peter får en lucka efter sanden och jag går ut som tvåa.När jag tar upp jakten så släpper mård några meter och jag förstår att nu så står det mellan mig o peter.Jag tar in meter för meter och lite sent men ändå så är jag ifatt strax innnan den korta målrakan.Peter går dock in först så han får lite fördel men jag bombar så gått det går och tycker jag närmar mig men som sagt rakan var kort och han passerar målet knappt men klart före(hmmm).





Han tar därmed in ytterliggare 2 poäng i cupen på mig så nu leder jag endast med 1 poäng.

2 lopp kvar nu så fajten om slutsegern verkar stå mellan mig och peter.Att vi sedan också samåker till raecen går det hela inte mindre spännande.Jag kan lova att en o annan psykning blir det i bilen.Men givetvis med glimten i ögat :)

5 kommentarer:

stefan carlsson sa...

visst är det tråkigt med gnällputtar, jag håller med dig. vi får ju verkligen hoppas att den här eller de här personerna du skriver om verkligen ser till att förmedla feedbacken, både den positiva och den negativa så att helheten blir bättre. jag var förra året på tävling i falun då en av deltagarna gnällde som ett litet barn efter prisutdelningen, -vad han fick minns jag inte, men primadonnefasonerna finns lite här och där verkar det, tänk dig, att jaga priser i veteranklassen, -visst är det att ha lite höga tankar om sig själv och sin betydelse?? inte nog med det, han utmärkte sig i negativ bemärkelse även förra helgen i falun, då han efter målgång verbalt "attackerade" en cyklist och menade att han blivit trängd i sandfållan, -ett ställe där cykeln gick åt alla håll och kanter och varje gång någon tog sig igenom per cykel var en bragd, så att beskylla någon för trängning där går ju bort big time. det gäller att inse sin betydelse här på jorden. nä, jag håller med dig, vi ska vara rädda om våra arrangörer och våra cyklande kollegor! ser fram emot göteborg, cykla snyggt./stef

Anonym sa...

Stefan: Antar att det är mig du pratar om angående förra helgen i Falun, i o f s tror jag att jag och Janne redde ut det hela efteråt. Men förra året i Falun körde jag bara 100m innan jag bröt så där har du nog förväxlat mig med någon annan.

MVH
Henric Wilert

Janne.J sa...

Jo förra året så vr jag besviken över priserna uppe i falun.När det fanns deltävlingar som gav bort axa produkter för en anseende summa eller en 500 hudring så fick man välja mellan pennor och dyligt kändes inte som arrangören hade försökt jaga produkter ens då.
Jag tror inte jag hade sagt så mycket om det inte var falu ck som var arrangör vilket brukar borga för ett dignande prisbord vilket ni även bevisade med årets race.



OM du trodde det var jag som gällde förra helgen så fick du ju svar av wilert och som han sa det är utagerat nu efter stridens hetta.

Vi alla kan säkert skärpa oss för att få våra arangörer att vilja fortsätta vilja hålla i race.

Det var det jag ville ha sagt
utan att påstå att jag är guds
bästa barn. :)

stefan carlsson sa...

precis, just det jag ville ha fram! detta får vi genom att vara tydliga med vad som har funkat och även föra fram åsikter som leder till förbättringar. cykla snyggt!/stef

Anonym sa...

Varför priser överhuvudtaget i veteran? Satsa allt på elit, juniorer och ungdomar. I veteranklass så håller man på för att det är skoj. För elitsatsande kan det vara avgörande med chyssta prsier för finansieringen av satsningen...