måndag 15 november 2010

Gäääsp!

foto jesper Näsvall

Lång tuff helg för att sedan vid hemkomst bege sig direkt till jobbet klev av 06.00 i morse.Så lite trötter är man allt i dag.

Jag är rikitgt frustrerad över i princip hela min säsong jag är tillräckligt stark för att köra till mig toppplaceringar men att bara vara på placering 3-6 är tufft mentalt.Planen är att slutföra cupen för att sedan sluta famla mig framåt ensam utan sedan anlita en tränare.
Räcker helt inte till mot sådana killar som Hans Mård,benny.A,robban Österling.

Körde ju ramundercross i går och tappade loppet redan i starten denna gång.lite frustrerande med dessa lopp som startar med en kort raksträcka för att sedan gå in i ett tekniskt parti som det sedan blir kaos i.Jag missade lite i dag med pedalerna och fick sedan hoppa av när köttmuren framför mig tvärstoppade.Både robban och mård hade givetvis gått in bland dom första så när jag väl kom loss från sandhindret så var luckan fram rejäl.Sicksackade sedan bland konkurenter för att efter typ halva varvet vara uppe på tredje.

Adam steen hade dock limmat mitt hjul så han attackerade och fick lite lucka men även Ola Torstensson körde starkt i leran så vi vart en liten grupp.

Åt robbban å mård gick det dock inte o göra så mycket åt mård seglade i väg och robban hade sin lucka som han höll loppet igenom. foto Jesper Näsvall

I vår lilla grupp var det dock frisk körning och vi turades om och hålla i taktpinnen när ola körde hårt så fick plötsligt Adam ge sig.Banan var sjukt jobbig men förutom att jag frös om fötterna som var det lite häftigt att bryta sig fram i lerbadet.

Man fick sig då verkligen ett grymt träningspass denna dag.Ska ta och arkivera den här känslan till framtiden.Kände mig riktigt otränad i dag då hela kroppen skrek skit i det här.

Som alla lopp så närmar man sig dock målet och ute på sista varvet gasade jag järnet på banans enda fartparti lyckades då stressa Ola lite så han gick omkull och jag fick en skaplig lucka.Han hade dock ett bra parti där han var lite snabbare än mig och tog in mycket.Så när vi väl närmade oss sista springbacken försökte jag hämta lite kraft innan men väl i backen så springer ola förbi och får lucka jag har dock inte gett upp än utan skickar i storkakan på vägen ner för backen och trampar järnet och får kontakt igen då ola sladdar lite när vi rundar för att ta oss an målrakan.
Jag har fint grepp och seglar upp jämnsides nu bara 15m från mål vi står på allt vad tygen håller och farten i leran är i princip noll(tusan om det kanske hade gått fortare och springa).Jag tror att jag har segern där men kommer in i ett parti då hjulet bara spinner och greppet på bakhjulet är totalt borta ola har dock lite bättre grepp i sitt spår och segar sig därmed förbi och tar därmed tredje platsen.Kul fajt vart det (men helt glad blir man ju inte).
foto:Göran Ericsson

1 kommentar:

Unknown sa...

ja d var en av de roligaste och långsammaste spurterna jag sett =)