söndag 7 november 2010

ingen pall denna helg!

foto glenn dahl tror ja

Kände mig oerhört seg denna dag.Försökte värma bra men kroppen ville inte riktigt vakna till så jag kände mig i princip ouppvärmd innan start.
Starten var en 200m lång asfaltsraka för att sedan gå in på en smal knixig stig.
Att det skulle skapa kaos var ju ganska väntat så när jag missar att komma i pedalen i starten(som vanligt)så går jag in i på stigpartiet runt 15:e av ca 40 och det korkar igen rejält framför mig så jag hoppar av och springer större delen av stigpartiet, inte riktigt optimalt och täten får en rejäl lucka har dock sprungit förbi några gubbar så jag ligger nog runt tionde vid det laget.Tar dock in på dom närmaste cyklisterna.Kommer i fatt en grupp när det närmar sig varvning och ger järnet för att få komma först in på stigpartiet.pär kumlin ger sig dock inte så jag får vika in bakom och han får givetvis stopp i backen och jag får återigen hoppa av och springa i den vevan kommer hans mård och adam steen i fatt och förbi så samtidigt som jag gled förbi några så tapapr jag nu lika många.Mård har bra fart så han når jag aldrig ifatt men steen lyckas jag hämta in och får vila lite på hans hjul får att sedan attackera.

Även om jag känner mig piggare och piggare så tar jag nu inte så mycket mer på någon men jag har lyckats få en hygglig lucka ner till Adam steen
Men som det kändes kom björn fredriksson från ingenstans och helt plötsligt så är både han och adam lite väl nära.

Björn ropar lite käckt nu kommer vi.Det var snällt och varna mig för nej du fan tänker jag och ökar därmed tempot och luckan bakåt ökar igen, och kan därmed köra lite mer på säkerhet sista biten.

4:an i loppet är väl i och för sig nu inom attack avstånd men jag tar beslutet att det inte är värt och chansa och kanske krascha och därmed släppa förbi adam så att han då ytterligare skulle ta in i totalen.

Efter den lite dåliga starten så kändes det rikitgt bra i dag och banan var helt underbar med fina fart sträckor blandat med lite mer teknisk teräng.Att sedan det riktiga crossvädret uteblev får man ta med ett leende för hur ofta är det varmt och solsken i november.

Efter att ha gått upp 04.30 mon- fre denna vecka så ska det bli skönt att ge min kropp lite mer skönhets sömn denna vecka då jag endast jobbar 14-22 och är ledig på fredag.

Vem fan vet kanske topp formen dyker upp till kommande helg.

det hoppas i alla fall jag :)

Inga kommentarer: