söndag 21 november 2010

Jönköping!

Gustav larsson intervjuas av vachii o adamsson på elmia mässan



drog ner till crossloppet och mässan igår morse.Funderade både en och två gånger på att strunta i alltihop då låret inte kändes nått vidare.Så det var inte med några högre mål för dagen som jag tillslut stod där på startlinjen.

Tanken var att gå ut lite försiktigt för att gå för fullt mot slutet och kanske få till en topp tio placering.Banan var full av lera och snö så den var rejält chansartad.
Starten gick bra och jag låg runt sjätte plats på toppen,tappade nån placering följande varv men kände att jag hade gott om kraft kvar till slutvarven.Dock kom ringningen för sista varvet på tok för tidigt.Så lite panik vart det på sista varvet jag gav dock järnet och tog en gubbe i backen upp och närmade mig konstant sexan i loppet.Hade honom inom räckhåll då jag får ett kast på cykeln och åker rätt in i banden och ramlar.Tar mig dock upp rätt kvickt och har fortfarande lite lucka bak till killen bakom då jag tar mig an sista löphindret för dan.Tyvärr så får jag på tok för mycket snö under skorna i det läget så jag lyckas inte få i pedalen och bakomvarande cyklist tar lätt in försprånget och spurtar förbi in i mål.jag slutar därmed på åttonde plats.Lite lätt förbannad över missen mot slutet men jag har inte kunnat göra mig själv rättvisa under loppet då jag vid löphindrerna ej kunnat löpa och därmed tappat där varje gång. segraren fick nu en åktid på 34 min som är på tok för lite.hade jag fått ytterligare ett varv i den fart jag körde på sista så hade jag möjligtvis kunnat plocka ytterlligare placeringar.

Jag är för övrigt jäkligt glad över alla som tar sig an och arrangerar ett crosslopp.
Men att beröva oss en riktig cross fest med stor publik nere vid elmia mässan som det varit tidigare år är ju bara tragiskt. Undrar i min stilla ensamhet om det fanns nån cyklist på banan som inte hellre kört det allternativet.

Bra nu har jag fått gnälla lite ska bli skönt med ett par helger med lite mer traditionell vinter träning.Till skillnad mot flera av mina toppkonkurenter i superklassen så har jag ju en lång och tävlingsfylld säsong bakom mig.

dax o slicka såren och ladda om ska bli skönt.

Inga kommentarer: