lördag 11 december 2010

Årets första seger!

När storkanonerna i klassen valt att stanna hemma så kände jag redan innan loppet att det här sak jag fan ta.Banan var definitivt i mitt tycke kanske årets bästa.
Efter att ha känt på banan i två varv innan start så hade jag taktiken klar,Tugga mig fram på lerpartierna för att på dom snabba parierna köra hårt i kurvorna för att om möjligt skapa avstångd till övriga.

När starten väl går kommer ja iväg hyggligt runt femte plats men i dag har jag inte tänkt kör asnällt så i första kyurvorna bufflar jag mig fram och är snabbt uppe på andra jagandes startsnabbe Björn Fredriksson.Tar dock mig förbi rätt snabbt och tänker nu lär jag hålla igen så att inte syran blir för stor av den snabba starten.
Jag behåller dock ledningen och har ett bra spår igenom hela banan då den är rejält lerig.
Mikael Carlsson jagar närmast bakom och är inte långt bakom men jag kör med lite marginal så det känns kanon.
Ökar lite när tiden börjar närma sig 30min och luckan växer till en rejäl marginal.Segern är därmed säkrad och jag njuter av ögonblicket och sträcker armarna i skyn när jag paserar målinjen äntligen som segrare i superklassen i merida northwave cx cup.


lerigt värre var det i Åstorp

5 kommentarer:

Stefan sa...

Grattis Janne!

Anonym sa...

Grattis janne! Samma takter i morgon.

/Cesar

Anonym sa...

Grattis! Bra kört!
/Pär

Peter Snell sa...

Jättegrattis Janne.

/Peter

Janne.J sa...

Tack o bock allihop.
hoppas på repris i morn igen.