söndag 12 december 2010

Ingen gul tröja!

starten i jönköping! foto Jahn Ekman

Christian "cykelcity" Bertilsson typ skånes bästa cyklist och nia på senaste crosselit SM fick för sig att köra superklass idag.Jag är grymt nöjd över att ändå stressat honom hyggligt men mindre nöjd att jag missade total ledningen med ynka fem poäng.Var riktigt sur efter målgång men med lite distans till det hela så har det givetvis varit en kanon helg.Jag åker ju denna helg med crossgänget från falun och på grund av att Lisa demolerade sin bakväxel igår så förbarmade jag mig över henne i dag och lånade ut min reserv hoj.Hon lyckades dock med konststycket att demolera min bakväxel med? som tur var så var jag ute och värmde så det var bara att snällt lämna över min cykel så att hon kunde fullfölja även denna dag.

Nu är det bara 7 tim bilresa innan helgen är helt över.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt kört idag Janne. Du får sno gula tröjan i Lund istället ;)
//Patrik E

Christian sa...

Hej Janne !

Vet inte om du uppfattade anledningen till varför jag körde i Superklassen idag.
Jag hade redan avverkat ett träningspass på morgonen och var inställd på att endast vara funktionär under dagens tävling.
Dock så blev jag övertalad av några klubbkompisar och när det även visade sig att en gammal klubbkompis kommit ner från Åland för att bl.a tävla så blev jag sugen på att starta !

Klockan var då 12.05 och Prestige hade redan startat.
Klockan 12.50 var jag tillbacks på området ombytt och hade med mig min cross.

Annars hade jag aldrig (!) startat i superklass när man normalt sett kör i elit och Prestige.

Bra kört idag förresten.


Mvh Christian Bertilsson

Jonas l sa...

Riktigt bra kört i helgen. Hoppas träningen går bra nu, du får vara frisk och kommer ner till S. Sandby och Lund och kör med.

Stefan sa...

Håller med dig J, att man ens vill starta i superklass när man har elitlicens är bara konstigt.

Janne.J sa...

Hej christian tyvärr fick du ta min frustration över att ha missat chansen att ta ledningen i cupen.nått som jag slitit nu i 11 deltävlingar för och få.fler än du har ju startat i klassen som kanske borde kört prestige i tidigare race

Det finns ju inga regler som säger att du inte får köra så då är det ju som det är.

Jag skulle helt enkelt ha kört fortare.

No hard feelings.

Jonas l sa...

Stefan: Varför tycker du så? Jag har elitlicens då jag inte har något val med mina 25 år. Kör i Superklassen och bör verkligen inte starta i Prestigeklassen då jag redan nu blir varvad. Finns säkert fler som har det likadant.

Superklassen är ingen veteranklass, det är en klass under Prestigeklassen.