tisdag 14 december 2010

Lite bilder från Åstorp

lerig tung backe som jag tror bara emil lindgren cyklade uppför.

fotona tagna av Jahn Ekman

första varvets plank hinder!

å

glatt pall gäng på åstorps crossen


Liten race rapport från söndagens lopp i kristiansstad.

Jag gillar att förbereda mig bra så jag åkte tre varv på banan innan start för att försöka hitta sätt att vinna fördel på.Kallt som det var så åkte jag i kängor för att sedan gå in och byta precis före start.Jag höll mig sedan inne fram till 5 min före start.Dagens snöbana skulle köras i -5 grader så jag körde långbent till skillnad mot lördagens race.

När väl starten gick så var Björn Fredriksson snabbast som han vanligast är i superklassen.Men jag satt fint på hjul där och väl inne på första stigpartiet så får han ett kast på cykeln och jag smiter förbi han hindrar därmed resten av gruppen och jag får en rejäl lucka.Ola Torstensson jagar närmast men jag kör på säkerhet nu så kommer han ifatt så har jag mer att ge.Loppet rullar på och jag anar mig höra att christian bertilsson är med i loppet?Kanske är nån annan med samma namn men nästa varv så hör jag speakern oscar säga att han närmar sig.Fasen jag förstår då att det är Juniorlandslagsmannen och cykelcity killen christian som jagar.Det är nu tre varv kvar och jag börjar chansa vilt för att om möjligt hålla honom på stången för nu är han nära.Tyvär går jag omkull i en kurva som blivit lite isigare än tidigare i loppet.Nu är både christian och ola torstensson ifatt.

Christian går förbi på målrakan och gasar friskt men jag hänger med och vi får lite lucka bak till ola.t.Vid ett kringelikrok parti så rycker christian och får lucka men väl ute på det platta raka asfaltspartiet efter varvning så lyckas jag ansluta igen.Jag kör riktigt bra där snabbare än jag gjort tidigare i år.

Christian är dock lite snabbare på isigaste partiet på banan som även innehåller ett snö hinder.
så han får lucka så jag känner mig besegrad och rullar mest sista biten in i mål.

Jag körde riktigt bra när jag vart ifattkörd men det räckte inte hela vägen denna dag.

Att christian spöade fyran i prestige fredrik svärm på cx-sm.och här körde på sin hemmaplan gör det ganska förståeligt att han ändå vinner.

Inga kommentarer: