söndag 6 februari 2011

kvinno buske!

Jag var en trött gubbe i dag.Kände redan direkt i starten att armar o kropp var allt annat än pigga.Det kom ca 300 till start i dagens bergebo ski mara.Det vart lite kul då fältet var fullt av cyklister.Bleckur stod bredvid mig i starten och frykberg precis bakom.Jag såg dom bara i starten för dom hade bra mycket mer bråttom än jag i dag.

Förutom fint väder så förde jag en hård kamp mot dam tvåan i loppet.
Körde ifrån henne uppför både en o o två gånger men nog fan gled hon i kapp när tillfälle gavs.Hon fick stå för dagens rubrik då hennes efternamn var buske.

18;e plats i h40 är väl allt annat än glamoröst men tuff hård träning fick jag i alla fall.

Adam skidkungen steen sa att han hade skidor som en mtb mot en racer i helgen.

Om jag ska jämföra så känns det mer som att jag åker trehjuling.

9 mars är det i alla fall slut på förnedring för min del för då blir det mallis och racerhoj.

4 kommentarer:

Lisa sa...

det är matilda som heter buske i efternamn, hon är en av våra friskisledare i falun, så det var inte vilken tjej som helst som gav dig tjejdäng... ;P

Hulken sa...

ja vafan det är på cykeln du skall vara bra janne inte på skidor :-)

Janne.J sa...

man är ju så att allt fysiskt man tar sig för vill man ju givetvis göra bra.
Jo Lisa Vi hade ju sällskap hela dan så vi han surra en del. matilda hade tydligen varit duktig triathlet.Kanske nått att värva till erat landsvägslag?

Lisa sa...

Nej hon elitsatsar ju inget nu för tiden så det är nog inte så aktuellt, men visst var hon duktig när hon höll på