fredag 4 februari 2011

Morgonpass på velodromen!


Hade bara ett mål med dagens träning att verkligen få köra slut på mig.När jag äntrar hallen så värmer Lasse Myrberg upp på banan och i omklädningingen mötte jag Patrik Moris.Kanon tänkte jag i dag blir det åka av.Och visst åkte jag av vi körde 8 min intervaller och när en i gänget klev av så vart det en skaplig lucka fram innan jag fattat att vi var en man mindre.Lyckades dock täppa luckan den gången till moris o myrberg men efter ett par förningar till och farten trissades ytterligare lite till så fick jag lov o vika ner mig.

Vi rullade sedan några lugna varv på det och startade sedan en ny 8 min intervall.Farten skulle vara stegrande så det gick rätt lugnt tills det var 2 min kvar.Då gör Lasse.M nått av en attack och jag som ligger bakom har nu 2 m fram.jag sliter dock på i 2 varv och kommer faktiskt ikapp.Myrberg går i det läget åt sidan och tjena ingen vila här inte,det är bara och mata på ett halvt varv till innan jag äntligen får gå upp i banan och därefter gå in på hjul vi är nu bara tre kvar i gruppen och starke moris har fått ge sig då andra släppte lucka.

Vet inte om jag hörde rätt där men inbillar mig att intervallen är över och slår av på takten både nöjd och trött.

Myrberg var grym idag så dit har jag en bit kvar till men ett par pass till så ska jag nog kunna få hygglig snitts på det här.

En sak är i alla fall säker tiden flyger i väg på velodromen

Inga kommentarer: