onsdag 6 april 2011

Just me and the boys!

Som jag skrev om lite tidigare så lyckades jag få låna en hoj men det var i norra nigeria.Nu har vi förflyttat oss till 13 miljoners staden lagos.Inga höjdarvägar grabbarna här har och få köra på.vi tog oss efter samling till ett lite mindre trafikerat ställe där vi körde en rundbana på uppskattningsvis ca 3km. Banan innehöll två påfarter så två backar per varv vart det.Kan nog uppskatta att jag åtminstonde snurrade 12-13 varv så till skillnad mot min tidigare tur så vart det här rejäl hårdkörning med stumma ben både från och till.

hur var då motståndet?tja hygglig seniorklass på några men även dom bästa dog rätt fort så med min uthållighet så försvarade jag dom svenska färgerna gott nog.
hur som helst så var det väldigt intressant att möta detta gäng och se hur bortskämd man är.Inte många i gänget som ens ägde pedaler utan det var dragremmar hos både mig och dom flesta andra.
Träningen var nyttig då det i princip är för varmt för o träna här nere.Om strömmen går till luftkonditonering så svettas vi så mycket att nån sömn är omöjlig.

Får se hur länge vi lär stanna innan våra adoptionspapper är klara men till hammarö räknar jag med att dyka upp i seniorklass.Grabbarna ville gärna se mig igen så vi får se om det hinns med.
Min värstinghoj för dagen som jag fick hyra för 150 kr.





lagos bästa väg för cykling(inte helt otrafikerad om man säger så)


aslutad pass nu är vi på väg tillbaka till utgångspunkten.

killen i gula triathlon dressen var no 1 i lagos och skulle visst vinna tour de france nån dag.(sa han)

gruppfoto efter avslutad cykling!(fasen vad vit man ser ut bland alla)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Janne.
Ja du hittar då cykelpolare överallt.
Hoppas att allt går bra för er där nere.
/Pär

HULKEN sa...

Ja det där måste vara en upplevelse att få åka på en sådan fin hoj :-)
Det är ganska otroligt vilka olika förutsättningar i material som vi har tillgång till .
Kanske inte bara skulle skickas mat och medecin till olika länder utan lite bättre cyklar till Afrika också !
Hur går det med den lille då ? Cykelabstinensen verkar du ja ha löst :-) men börjar det kännas verkligt att du är Pappa ännu ?

Hammarö lär du väll aldrig missa :-)