onsdag 13 april 2011

Lagos Nigeria GP!

Jaha då var sista träningspasset avklarat innan hemresan.

tränaren som åker med på alla passen med motorcykel hade förberett ett 40km gp lopp för dagen.Känns lite sjukt och racea med så dålig material som det ändå är här plus att man i bland måste sick sacka bland bilar under loppet för att ta sig fram.

Hur som helst så räknade coachen ned och jag tänkte att jag avvaktar lite så får vi se vad som händer?Så när ingen hade attackerat efter 500m så kunde jag givetvis inte hålla mig :).Vi vart fort tre stycken där en av killarna kändes riktigt stark.Luckan bakåt växte bara då vi sammarbetade fint.tyvärr så går en eker på min hoj så jag får lov och stanna och släppa på bromsen vid varvning.Coachen uppmanar mig till att vänta tills täten kommer eftersom det är gp och då kan jag få ett respitvarv.Väl i tätgruppen igen så är en av grabbarna riktigt crispig så jag och grabben i gult pressar upp farten och han ger sig,vi har nu ca halva raecet kvar grabben kör inte speciellt smart men är rikitgt stark trots att han inte ens har pedaler att sitta fast i?Känner mig därför rätt säker på att vinna.Attackerar därför friskt i en backe på tung växel då jag ser att grabben kör på lill klingan.Tyvärr för min del så flyger kedjan av och jag dunkar i knäet rätt saftigt.Det värker rätt fint efter det så det tog ur mig den värsta stridsviljan.Laddar därför mer för spurten men när jag attackerar och får lucka och märker att dom inte har avslutningen på en raka utan 50 m efter en 180 graders böj så slår jag av och låter grabben ta det hela.Var lite för mycket bilar runt oss så lite stolligt och slåss till sista blodsdroppen på ett träningsrace.Coachen ville därefter ha med mig på delstats mästerskap,en stor ära tyckte jag men var givetvis nödgad att tacka nej.När jag åkte hit trodde jag aldrig att det skulle vara möjligt att ens cykla en gång så det här har varit riktigt kul.

Då övriga familjer knappt har vågat gått utanför sitt hotell så har jag fått möjligheten att se så mycke mer och träffa folk som bor här.

Verkligen nått att visa och berätta för min son en dag.

Morgonsamling Klockan 0730 för att om möjligt slippa värsta värmen.I dag fick vi även med oss en tjej i klungan.

Topp 3 på dagens race!

Efter loppet så bjöd dagens segrare på läsk.Jag valde dietcola så att jag kanske slipper bli avställd i första backen på söndag.Har blivit lite väl mycke smaskens härnere.

Grabbarna hände med mig ända till dörren där jag bott senast tiden.Cykeln monterades ned och kördes sedan på motorcykel tillbaka.

Inga kommentarer: