onsdag 22 augusti 2007

Allians stryk!

Bilden är från partempot på H30 SM i Ulrika





I går så drog jag ned till Ludvika för o kolla in finnmarks banan och för att köra allians serien i ludvika(linje).

Främsta anledningen att prova finnmarkstursbanan var för å se hur tung växel som jag vågade dra i sligbacken upp mot håksberg.
Under själva stigningen så kändes det piss för jag trodde att jag körde mellan klingan och näst lättaste på bakkransen(fan va vek jag är var tanken)Men när jag kom upp på toppen och tänkte lägga i storskivan så var det den jag hade kört på??
Så känslan efteråt vart ju mer ok.Med lite mer vila så kan det kanske för en gång skull gå o hänga med i täten där.
Jag följde banan fram til det platta stig partiet efter brunnsviks skola.
Skojar du att det kommer gå hyper fort där i år.Helt tort o ändå lite mer preparerat mot tidigare år.
Hastighets mätaren pendlade runt 30 nu för min del.
efter den sträckan så rullade jag åter till Ludvika för byte av cykel.
Allians serien kör varannan vecka tempo o linje från april till sep.
Det brukar vara 50-60 cyklister som hittar dit under en säsong.
Men varje deltävling är väl mer 10-20 st startande.Nått tempo under säsonen brukar jag kunna vinna men linjeloppen vinner jag mer sällan. Och som sagt inte i går heller jag provade en attack ca km före mål men vart inhämtad och när Björn Engstöm drog i gång spurten så fick han nån meter som jag aldrig lyckades täppa igen.Björn är duktig o skulle kunna vinna vilket seniorlopp som helst så det är inget o skämmas för.Men surt är det oavsett.
Känner mig ruggigt sliten just för tillfället om det är förkylningen som jag haft eller nåt annat låter jag vara osagt.Det är i alla skönt o vara ledig denna vecka o ha schans för återhämtning.
Sover som en död fram till 10 för tillfället så nog behöver kroppen vila.
Fram till Lördagens finnarkstur blir det nu bara 1 tim rullning varje dag.

Tur att Eurosport dunkar igång ett etapplopp i dag då så att dosen cykel inte blir allt för låg :)

2 kommentarer:

Tom sa...

Tjena! Kul med en ny blogg att följa! En grej jag lade märke till bara, din länk till min sida guidar inte läsarna rätt. ;-) Byt ut ett N till L så borde det lösa sig!

Janne.J sa...

ok vart vist lite snurrigt där. :)
Men nu så ska det nog gå lite bättre.Hoppas vi får se dig på banorna näsa säsong.
Krya på dig!