söndag 19 augusti 2007

Inte riktigt ända fram!


Efter natt veckan så var jag ju lite fundersam om den fina formen skulle hålla i sig från förra veckans granheds tävlingar.Det vart nått mellan ting jag körde hyggligt.Var inte så offensiv som jag velat vara.givetvis var det tuffare motstånd denna helg men kroppen har som sagt känts bättre.
Mina resultat i helgen vart rätt godkända ändå 4:a på tempot
9:a på gp:t
8:a på linjet
Resultaten gjorde så att jag hamnade 4:a i totalen.
Kanske lite mycke gnäll nu från min sida men jag är ini helvete trött på att alltid inte riktigt nå ända fram.
Men jag lär erkänna att det var en grymt spännande o härlig känsla att gå in som tredje gubbe i den sista rondellen 300m före mål.
Och fram till att jag fick för mig att det var dax att spurta då(ca 150 m före mål) så trodde jag faktiskt att loppet var mitt.
Men kantvinden som slog mig då jag kom upp i spets grusade förhoppningarna ganska så fort.Så det var bara o sätta sig ned o se tåget med dom främsta susa förbi.(blä)

Så även om inte säsongen inte riktigt är över så lova att jag kommer.
Köra satan i vinter för att en dag nå ända fram.
Och inte som i helgen i ledning 150m före mål för att sedan stumna

Eftersom det är få som läser och ingen som skriver i gästboken så kommer svaret
från min storlek på thekoppen = 8 dl rymmer den. Grymt gött! :)

2 kommentarer:

Annelie sa...

Grattis till en fin 4:e plats i helgens tävlingar i Söderhamn Janne.
Där i Söderhamn (F15) tillbringade man 1år av sin ungdom när man fullbordade sin militära tjänstgörning, inte så "pjåkit" som det låter, faktisk ganska bra erfarenhet här i livet.
Att placera sig rätt i klungan inför en spurt är inte alltid det lättaste, det är många som vill detsamma och har samma mål alltså att vinna. Jag själv har aldrig varit någon spurtare av rang, jag är nog mer en utbrytare (hmm låter lite kriminellt det där)som gillar långa utbrytningar. Man får försöka göra det man är bra på helt enkelt, och lägga upp sin taktik efter det. Kör man i ett lag så har man oftast en gemensam taktik man följer.
Jag hoppas själv snart kunna vara tillbaka och tävla, efter den nyckelbensfraktur som jag fick i klung kraschen på Vet.SM i Ulrika för 6 v sedan.

Janne.J sa...

härligt första inlägget i gästboken. :)
Längtar redan o få se dig på tävlingsbanorna igen.