fredag 31 augusti 2007

500 timmar!!!


Min Trek 8.9 carbon 2006 skall säljas så hör av er om ni är sugna på en grym hoj.
Den är uppgraderad mot orginal med bontrager x-lite hjul x-lite styre,selle italia slr sadel. cykeln har endast rullat ca 200mil på två säsonger.nypriset var 40000:-Nu 19000.-



I går så körde jag 4x4 min på jobbets ergometercykel.
Nådde med det upp i exakt 500 tim träning sedan nyåret.
Är uppe i sjunde året som jag skriver träningsdagbok.
Tycker att i och med skrivandet att jag börjar kunna utkristalisera vad som funkar o inte funkar.
Många vilar helt nån eller några veckor efter säsongen.
Har fått för mig att det inte funkar nått vidare för min del utan jag lägger om träningen i stället.
Och känner jag mig sliten så får det bli nån lite längre vila då(typ nån da eller så :)

Så här har träningstimmarna sett ut sedan cykelkarriären började.

2000 593 tim
2001 751 tim
2002 731 tim
2003 701 tim
2004 619 tim
2005 659 tim
2006 728 tim

Har försökt o gå mer åt kvalitè än kvantitet men som sagt jag gillar fika rundor :)
Denna vinter ska det dock bli mycket av korta hårda pass.
Mest på testcykel men även en del snöpulsning(löpning),simning mm
Korta hårda alltså dubbel eller kanske till o med trippel pass vi får se vad gubben orkar med. :)

2 kommentarer:

Markus Lintala sa...

Så du ligger i. Jag tränar typ 70% av det du tränar.

Är det värt all träning? Så här i slutet av säsongen känner man ju att det finns mer än bara cykling..Ja det folk kallar ett normalt liv.

Janne.J sa...

Jag älskar nog mer själva träningen än målet.Men visst blir även jag lite less så här på höst kanten.Mitt skift arbete gör nog att jag har mer fritid än dom flesta också.Men som jag skrev ska försöka gå ner i tid o köra mer kort o hårt.Så förhoppnigsvis är det lite kvickare o rappare ben på janne.j nästa säsong.
rugggigt svanesunds tempo
för din del-grattis