måndag 5 november 2007

Det kunde jag ju ha tänkt på lite tidigareeee!


Helgens äventyr vart väl inte så bra resultatmässigt som jag hade tänkt mig.
Banorna var stenhårda och min utväxling på 42x25 var helt upppåt väggarna för tung.Det vart till o bryta sig fram på stor del av banorna.

På lördagens tävling på bosön så kom ryggvärken redan efter nått varv och vart värre o värre.
När jag sedan punkterade så kändes det mer som en befrielse än en besvikelse(att bli av med ryggvärken).i fältet låg jag så jag hade pär strömblad i blickfånget.Han var för övrigt en av dom sista som inte vart varvad.
Annars så var det en kul tillställning med bengaliska eldar och en hel del fok som hejade friskt efter banorna.


Efter att ha lämnat av cupgeneralen öijer i Kista så drog jag till trosa och bodde hos en ungdoms kamrat.
Lopppet gick ju i vagnhärad bara milen därifrån.


Söndagens bana var lite mer överkomlig och jag kom iväg rätt bra i starten.(från 3:e ledet)
Jag skuggade pär björkman i ett par varv men mina för tunga växlar tog på krafterna i både ben o rygg och jag skönk stadigt ner i fältet.
Efter ca 50 min och med tre varv kvar kom Jens Vestergren som ledde lopppet och jag fick kliva av.

Att jag var tvungen att göra nått åt utväxlingen stod ju klart efter helgen.
Så efter att funderat på en rad olika lösningar(typ som balthazar för er som mins honom :) så kom jag på det.
Jag har ju en trippel ultegra och plockar helt enkelt bort storklingan så då får jag utväxlingen 30-25 och 42-12 det borde då göra susen.

Helgens cooling var då i alla fall Daniel Rytz som för övrigt var speaker på lördagen.
Han kom till tävlingen på söndagen ca 1 tim före start med en ny hoj utan vevparti.
Så där kan man snacka om sista minuten mek. :)Att han sedan är typ den första som blir varvad mycket på grund av att styret satt löst var kanske mindre coolt :)

Helgens pajas får bli Emil Lindgren som för övrigt verkar trevlig men i helgen startade i sportklassen.
Trots att han är mtb proffs och en av världens bästa U-23 åkare.(sjukt)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallojs

Jag har länkat dig från min sida , kan inte du göra detsamma från din ???

MVH / Henrik " Hulken " Ögren

Janne.J sa...

självklart henke man. :)