onsdag 28 november 2007

Göteborgs minnen!!


Eftersom jag styr kosan till Göteborg till helgen så dyker det upp ett o annat minne från staden.Jag har alltid gillat o komma dit.
Till Skillnad mot stockholm där man möter människor och dom kan typ se rakt igenom en så möts man ofta av ett leende i just göteborg.

JA i alla fall så i slutet av 90-talet
så åkte jag med tennisklubben o tittade på Davis cup finalen.

På kvällen efter första dagens spelande så tar vi oss några glas och beger oss ut i nattlivet.

Några av oss behöver ta ut lite pengar och vi ställer oss i bankomatkön
Det är då efter en stund som en klasssiker sägs av en av grabbarna (som fått sig några glas för mycket) släpper dom inte in oss snart? :)
Det roliga är att samma kille tjatat minst en timme på att vi ska gå ut och när vi väl kommer tilll stället som vi verkligen ska gå in på så har det inte öppnat.

Väl inne så är det ganska folktomt så jag slår mig ner vid croupiern(som är en våldamt söt tjej)
.Vi börjar surra lite och det kommer fram att hon natten före hade haft sex med Pete Sampras(en av spelarna i USA:s Davis cup lag).

Lite senare så dyker Babbsan upp o ormar sig uppe på ett glasbord.
Jag går helt sonika fram o säger till han/henne att hon är snyggast på hela stället.

Han/hon frågar om jag har lust o dansa(ej tryckare :) ) och lite senare så kommmer han/hon fram o bjuder på ett par drinkar o surrar lite.

Än i dag så vet jag inte riktigt om det var en invit eller inte för efter dom drinkarna så vart jag lite väl snurrig så det vart till o ta sig till hotellet.

Riktigt så livat blir det väl inte i helgen men kul
blir det säkert ändå. :)

Efter att ha läst på cyklklubben under gårdagen så såg jag att Fredric Ericsson
rekomenderade 15s hårt x15 s vila x60 och eftersom det ska vara bra o köra kort o hårt inför tävling så gjorde jag ett
försök.
Men fy bubblan vad jobbigt det var,redan efter 20 så var jag helt färdig(o tog lite extra vila)
att jag tog mig igenom passet var då med guds försyn att ynka 30 min kan vara så jobbigt.

Lite synd bara att jag inte kört detta tidigare då det kändes som att det liknade crosskörningen rätt bra.

Om nu Fredric kör dessa intervaller till vardags (som han säkert gör)så förstår jag att han far fram som ett jehu på hojen.



Fick en lite för tidig julklapp genom tuffe uffe Johansson(veteran vm världmästaren)
Ett par snabbkopllingar som han tillverkat på ca 40 gram
Och även ett par bromsskivor som visst skullle spara 100gram mot dom flesta skivorna på marknaden.
Så är ni sugna på o lätta hojen lite kontakta uffe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det låter ju som en kul helg, när både du och croupiern fick ragg och ligga.
Men handen på hjärtat så tror jag att sampras var bäst,eller?

Janne.J sa...

sverige vann Davis cup :)