fredag 9 november 2007

Kul utan hjul !!!

Spinningkungen Anders Olausson som även varit förbundskapten i mountainbike också.

Med rådande väder så har jag varit lite bekväm och hållit mig inomhus med träningen.
Jobbar också förmidddag denna vecka och går därmed upp 04.30 å en liten lugnare träningsvecka har stått på schemat.
I går averkade jag ett så kallat ABS-pass(mage-rygg).
Efter det så vart det det ett tidigare kärt återseende då jag provade ett spinninpass
Det var ju spinningen som fick mig in på det här med cykel.
Jag började gå hos Anders Olauson som är något av en mästare inom gebitet.
Lite senare hoppade jag även in som ledare och körde därmed tre säsonger med ganska så fulltecknade pass.

Lite så här i efterhand så är det väl ett litet lustigt minne då jag fick frågan en gång om jag inte skulle börja cykla ute,och jag svarade aldrig. :)

Det började i alla fall med att jag vart tvingad med ut o langa på en finnmarkstur(tack gode gud för det) sedan dess har jag varit fast.
Redan veckan efter så var jag iväg o handlade en värstinghoj en Garyfisher super caliber som fortfarande faktiskt rullar.(fast nu som vinterhoj)


Gårdagens pass kändes lite lustigt för att jag var typ en enda med cykelskor och cykeltröja.Inte ens ledaren körde med cykeltröja?

Och inte var det så motiverande heller då ledaren var mer av det flåshurtiga sättet och tjoade o stod i.

Nä tacka vet jag utecykling :)

Inga kommentarer: