onsdag 21 november 2007

kondis e toppen för kroppen!!!!

bilden är från gårdagens soliga 5 timmars pass runt ulfshytttan säter mm

Om man frågar folk i allmänhet om vilken som är deras viktigaste muskel så är det typ aldrig någon som svarat hjärtat.
Men så är det i alla fall och förhoppningsvis gör all konditionsträning som vi cyklister utsätter oss för våra hjärtan tåliga och slår länge.

Min rygg har ju svikit mig under dom senaste cross loppen så magen o ryggen får sitt denna vecka.

i dag så körde jag först ett testcykelpass åtföljt av ett core pass i maserhallen
Avslutade sedan det hela med 10x50m crawl i simhallen.

Råkade föresten ut för en liten rolig insident då jag var sen till hallen.
Sprang in i omklädningsrummet kastade av mig kläderna och rusade ner till passet.
Körde igenom passet och går i lungnan ro till omklädningsrummet.
Jag följer efter en dam som också kört samma pass och när vi är på väg in genom dörren så frågar hon - du vet väl om att det är damernas på relaxen i dag?
Det är i det läget som jag tänker tillbaka hörde jag inte kvinnoröster borta från duschen? (avfärdade dom i det läget som personal som var in o vände).

Damen var dock vänlig att gå och fråga så att det var grönt o gå in o hämta kläderna. Hade jag haft otur där så kunde jag blivit anklagad för både det ena o andra där :)

Mins också tillbaka vid en liknande incident ett antal år sedan,då jag spelade en innebandymatch och Balrogs damer från stockholm(som sedermera vart svenska mästarinnor det året)som lånade vårt omklädningsrum medans vi spelade match.
Inget som dom berättade för oss så när min klubba gick sönder så sprang jag helt sonika tillbaka till vårt omklädningsrum och stod mitt i ett omklädningsrum med nakna damer. Spelade resten av matchen med ett stort leende på läpparna.

favvoserien just nu är heroes så på onsdagar kl 21 år jag bänkad.

Inga kommentarer: