söndag 30 mars 2008

Partempo träning!!

Tomas här solo på Tuna cycling tour.

Jag har jobbat på förmiddagarna denna helg så i dag med sommmartiden i fagorna så fick jag lo lov o gå upp redan 03.30.
På det så har jag tränat tempo intervaller tillsamns med den starke Tomas Löfgren.
Vi ska ju starta tillsammans på Köpings duo race.
Inte helt oväntat så var tomas en bit starkare än mig så jag fick jobba rätt rejält.
Han har tidigare kört på i en förhållande rätt tung hoj men har nu investerat i en lätt o snabb hårdplast cykel i märket Focus.
Det ska bli spännande o se o följa hans framfart denna säsong för han var då en bra bit starkare uppför än vad jag är för tillfället.
På fredagen avverkade vi 10x 2min och dagens pass 3x20 min. med maxfart 61 km /h. och min maxpuls 96% kom på hjul i en längre backe, kämpigt men förhoppningsvis härdande .
Varmt o gött var det också ca 10 pluss.
Nu är det vår.

Inga kommentarer: