söndag 16 mars 2008

platt o rakt!!

Den inte allt för roliga motorvägen.

Dom cyklande poliserna är tuffa
är ef="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgwZrGHAM1t55xJSA_zjZuiLWII6fgThNWnSwCbSO5-3_uvsoBlRMPW3um3xdF_48z9DR_q6SoH5K4wXyUhQLKHPn9CCtvXYe_Jh84do9e8UGXrJjKcgxkN6Cz3d2yJkuLLdTeJKXjzlvI/s1600-h/zoomad+bild+poliser+i+cancun.bmp">

Halvön jag har åkte till är gammal sjöbotten så det är som rubriken säger väldigt platt och vägarna sträcker sig mil efter mil helt rakt.
Jag läste innan jag åkte att vägarna skulle vara ganska dåliga och det stämmer tyvärr.
Jag har provat med nån lite mindre väg o antingen så är den för trafikerad eller så är vägen helt enkelt för dålig.Så jag får helt sonika lägga mina träningspass efter motorvägen.Så roligare cykling har man ju vart med om.
I dag så körde jag lite snabbdistans med start 06.00 men det är svårt med värmen (redan då), klunkade i mig 1,5 liter vatten på två timmar men var ruggigt törstig ändå efter passet.

Funderar på o lägga några pass framåt kvällningen i stället problemet är väl att när det väl börjar bli lagom svalt då blir det ju mörkt på ca 30 min.
Träningen är dock inte det viktigaste under denna resa utan försöker
mest hålla igång för o inte tappa för mycket.
I dag så får ja dock lite extra träning då vi skall fara till ett äventyrscentrum och paddla,snorkla simma med delfiner mm.

Inga kommentarer: