måndag 7 april 2008

Sjuuuuuuuuuuuuuuukt !!!!!!!

Efter att ha rullat racer nu i två veckor så mötte mig denna syn nu på morgonen.

I torsdags så provade jag powerplate hos min ny funna vän från mexico.
Hon var verkligen professionell och höll ett högt tempo genom passet.
Det var nån övning med pilatesbollen som jag inte klarade och så bad jag om att få slippa köra nått med baksida lår(dom får nog genom cyklingen).

Vi avslutade även passet med en hel del massage på plattan och det var verkligen välbehövligt och gav grymt mycket.Efterföljande dag så kändes det verkligen som jag gått hos en massör.träningsvärk fick jag även en del men mest i typ armarna som jag inte tränar normalt.

På fredagen körde jag o tomas ånyo intervaller.passet vart 3 tim långt o ch vi bakade in 10st 4 min partempo, min kropp svarade lite bättre denna gång och jag lyckades väl dra ca 40 proc.
Kan jag hålla det på duoracet så borde vi ha viss chans.(den som lever får se).

Vi var i alla fall rejält trötta båda efter detta pass så det var bara hem o vräka i sig käk för att överleva resten av helgen.

Jag har lagt ned vikt tänkandet för ögonblicket för att kunna ta åt mig av träningen och hålla mig frisk.

Lör står det om i borlänge elit bloggen

På söndagen så var det åter intervall dax och dagen till ära så hälsade sollerö segraren i seniorklassen Jonas Ericsson på.Vi lyckades dock med tajmingen och pricka dagens enda regn å ganska så blöta så drog vi igång med 3x20 min interrvaller.
Jonas var nog så stark men han har inte kört så mycket syra än så han tröttnade lite mot slutet.Men han kommer nog hålla till i täten på senior klungan även detta år.
Vi kollade även givetvis på flandern runt och det var härligt o leva sig tillbaka till fjolåret då jag o christer Olsson körde loppet dagen före proffsen.
Gårdagens lopp var spännande men var det ingen fler än jag som väntade på en attack från boonen som såg ruggigt stark ut fram till muur?


Så här såg min vecka alltså ut

Mån 30min löpning+1 tim gym

tis 1 tim testcykel

Ons 8 tim dist

tors 30 min vibra plate

fre 3 tim intervall

lör 5 tim dist

sön 1.30 tim intervall

Med rådande väder så känns det skönt att jag inte har nått ute pass planerat före ons
då jag byter ut förra veckans dist mot förhoppningsvis ingarvet GP.Annars blir denna vecka som den förra.
Det var kul att jag till sist fick ett inlägg på min förra bloggning.
Det är i alla fall tur att jag nu har google analystics så att jag åtmminstonde kan se att det är en o annan som ändå läser.:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får tacka för en givande träningsdag med mat och allt.
Måste erkänna att jag var väldigt seg på sista 20 min intervallen.

Vi hinner väl pina kroppen en gång till i Ludvika innan tävlings premiären.

//Jonas