lördag 17 maj 2008

Kallt!


Skojar du att man vart chockad då man klev upp för avresa till götene.
Förra helgen hade vi en snittvärme på 27 grader under lördagen så jag kastade mig över smhi och det såg i alla fall ut o bli bättre än här.
Jag har ju hunnit klippt gräset en gång så börja det snöa-sjukt
I dag är det i alla fall GP och jag tar det som uppvärmning för söndagen, de ska bli sjukt spännande o se denna omtalade backe.
Förhoppningsvis slipper vi dubbdäck.

Det regnade hela vägen ned men väl på plats så slutar det mirakulöst.
Vi rullade lite före start men uppvärmning är väl synd o kalla det jag hade som mest 135 puls, sedan så får vi vänta i startfållan rätt länge så kallare än så där har jag nog aldrig varit inför ett gp.
Körde i tjock underställströja och långfingrade vantar så nån värme var det aldrig tal om.
Banan var kort men väldigt rolig man fick bita i rätt bra i ett kantvinds parti men det kändes ok.Hade dock inget med täten o göra utan tog lite luckor i klungan o snurrade på varv efter varv fram till varv 26 av 30 då den sedvanliga kraschen kommer jag nitar o klarar mig men har dragit ur foten och innan jag fått i den så är luckan allt för stor och jag jagar men ansluter aldrig men tar mig i alla fall i mål.

Med jobb fram till 22.00 på fredagen och gp:t i bena så känner jag mig seg jag vräker i mig allt jag kommer åt för att få lite kraft i bena tills premiären i sverigecupen på söndagen.
Har väl inga större förhoppningar för söndagen och vädret är ju en katastrof med regn och 4 gr.
Fryser som fan före loppet så jag sätter på mig allt jag får tag i,fryser även hela vägen fram till den beryktade backen.

Backen är 3 km och börjar med en brantare knäpp på 100m för att sedan plana ut i nån km,forsätter sedan i 2-300m lite halvbrant för att sedan övergå i en platå innan man kommer fram till väggen som är 200 m lång och mina 39-23 känns som gränsfall att vara för tungt.

Allt går i rasande fart och jag mår illa hela vägen upp efter typ 4-5 varv börjar jag även släppa klungan innan toppen men nerför o på platten kör jag bra och klungan stannar också i princip upp på varje varv när plattåkandet kommer så jag ansluter.

Blir rätt less på det hela så jag går med i nån attack men blir inhämtad.
Många fryser eller tröttnar i backen så vi blir färre o färre farten minskar även i klungan så jag känner mig rätt nöjd efter omständigheterna att känna att jag kommer ta mig i mål.

Med några km kvar hör jag ett vrål i radion när vår starke man tomas tar sig i mål.
Jag får sedan höra att han tagit sig in på pallplats.
Har ju kört en o annnan backe med tomas så jag visste att kapaciteten fanns.
Grymt roligt i alla fall så det är bara o gratulera.

Själv så sliter jag mig med klungan fram till vägg backen då jag stumnar totalt och tappar några plac men topp 50 vart det nog i alla fall.
resultaten har ju låtit vänta på sig så vi får se vart jag hamnade.

Har ju startat tidigare vid tre tillfällen i sverige cupen(2 krascher o avställd en gång) så det kändes bra att äntligen få ta sig i mål.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för lånet av handske i söndags! Tyvärr glömde jag att ge tillbaks dem men du kan få dem till helgen om du ska köra oskarshamn eller så postar jag lobstrarna. Mejla på ibanezlarz@hotmail.com

Peace