söndag 11 maj 2008

GP:et

Kände redan på på uppvärmningen att det här skulle bli segt.
Lyckades dock ställa mig längst fram i starten så jag fick en lugn resa fram till att vi skulle ta oss an den sjukt jobbiga backen.
Sjönk lite i fältet på vägen upp men klamrade mig kvar i klungan.
Lyckades med det i två varv sedan när vi skulle ut på målrakan rapppar bakväxeln och jag tappar några meter på klungan och kantvinden som råder räcker för att det skall vara över för min del denna dag jag sliter på och skrapar till slut ihop 33 min(av 60 min) innan fredrik varvar mig och jag måste kliva av.
Pulsfilen vittnar också om en viss trötthet idag då jag snittade 164 i dag och på gårdagens 5 tim vart det mer godtagbara 160 i snitt.



Vart en lagom genomkörare och det var mändgder med cyklister som fick kliva av före mig så jag behöver inte skämmas för insatsen.
Har fått ihop många värdefulla mil denna helg så det är bara o hoppas att det gör så att man tar ytterligare steg på utvecklings kurvan.

Såg föresten också att jag fick dnf på linjet och det kan ju tydligen bli så när man är för långt efter ledaren i mål.

Fredrik krossade allt motstånd och bombade solo i täten i princip hela loppet.

Tomas jagade friskt i klungan men tröttnade mot slutet.
a href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEieeLnLnpZ4rkop7KCpii48o4c3-VNf3GmTqV8kM_j8_XbzxA5OkLnS53taA-J22kf3PZyvF11dlqlB_TvpcH7jYLXmd0Yh-Ygl3RnFnHlJvLGnpw58hB3B4cV-pr1qBF5hxxkOoNh51GU/s1600-h/skandis+gp.bmp">

Inga kommentarer: